woensdag 1 maart 2017

Lang geleden

Lang geleden kwam ik op het idee om op een schip te gaan wonen. Niet op een woonark, nee, op een ècht schip. In 1979 woonde ik in Rotterdam en ik had geen verstand van schepen maar de mensen die ik vroeg drukten me op het hart dat het schip vooral niet breder zou moeten zijn dan 5,05 meter. En trouwens ook niet langer dan 38 meter. Want anders kon je niet door de Franse kanalen. En zo kocht ik, samen met mijn toenmalige partner, ms Jeanette, een luxe motor vrachtschip van 35 x 5,05 m., 205 ton, een zand- en grind scheepje. Het motorscheepje heette trouwens eerst Valkyrie, een naam die ons niks zei. “Verander nooit de naam van een schip, dat brengt ongeluk”. Maar ja, het leed was toen al geschied. En zo duurde het jaren en jaren voordat het plan om naar Frankrijk te varen eindelijk concrete vormen aan nam. Een jaar geleden, we zaten met de mensen van de EigenWijkse Energie Coöperatie te vieren dat we de Vrijwilligersprijs van Wijk bij Duurstede hadden gekregen, vertelde ik dat ik er over een jaar een tijdje tussen uit zou gaan: naar Frankrijk! En Katheline gaat mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten